torsdag 12 februari 2015

Ibland är det svårt

Jag läser en del bloggar och jag bloggar faktiskt både här och anonymt på en annan blogg. Ibland tänker jag att det är svårt att blogga. Egentligen, vem vill läsa det jag skriver, egentligen alltså. Eller snarare hur ska jag få till att skriva varje dag. Eller vecka, eller månad eller år. Eller någonsin.

Det går alltid bra i början men så är allt som är nytt. Sedan avtar det och ingen människa klarar av att skriva djupa inlägg så ofta som det var tänkt. Jag förstår poängen men ibland är det svårt.

Min ambition är att renodla min andra blogg och därför uppstod denna samt att jag tänkte använda den i skolan. Så blev det inte men jag skriver bara om pedagogik här. Det är skönt för min andra blogg är mer privatpersonen medan jag här är läraren.

Fast det är svårt. Det är svårt att skriva intressant varje dag eller vecka eller månad eller vad man nu hade för tanke. Det gör inte någon till en dålig bloggar. Du är bara som alla andra och något uppslukad av ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar