måndag 1 september 2014

Sverigedemokraterna om skola

De flesta partier är ganska överens om hur skolan ska vara. Det finns några punkter där man inte kan komma till konsensus och på så sätt blir detta hinder enormt. När det kommer till Sverigedemokraterna så är det inga överraskande tankar.

Partiet vill ha en tioåring grundskola och det ska vara betyg från åk 4. Skolan ska vara statlig och man vill se fler vuxna i skolan. Jo, men det är ju inget nytt tänker jag. Det vill ju alla. En sak som är bra är att man trycker på bättre skolmat och jag tycker det är en viktig del i elevers vardag. Det kan vara deras enda varma mål. Bra tänkt men det är egentligen den enda punkten som inte är riktigt lånad.

Man behöver satsa mer på skolan och invandringspolitiken får en känga och friskolesystemet likaså. Kunskap ska hitta tillbaka in i skolan och lärarnas status ska åter byggas upp. Jag vet inte jag. Det är inget nytt under solen och jag önskar att man inte kopierat allt från de partier man tycker låter bäst i varje sakfråga. Vill man bli tagen på allvar måste man vara allvarlig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar