torsdag 27 januari 2011

Hej på er

Jag heter Camilla och är en lite glad och lagom tjock lärare i mina bästa år. Jag undervisar i svenska, historia och religion på Kvinnerstaskolan i Örebro. I år är jag klassföreståndare i en etta och det är ett gäng glada elever.

Ja, det här är jag.  Lite bäst eller hur?

Vad ska jag berätta mer om mig själv? Jag gillar filmer och böcker som den svensklärare jag är. Jag har ett otroligt komihåg när det gäller årtal i världshistorien. Jag tycker att buddhismen är intressant och jag tycker att det mesta i skolan är kul. Okej så jag är lärare det borde jag väl tycka antar jag.

Jag gillar också djur, att laga mat, baka och lyssnar mest på radio. Jag hatar ormar och drickyoghurt. När jag är glad har jag lila på mig och jag föredrar pepsi framför cola.

Vill man göra mig glad bör man utfodra mig med choklad. Då blir jag lugn. Jag har en röd liten bil som är nästan ny.

Den här bloggen tänkte jag använda tillsammans med mina ettor och undersöka världen med. Hör av dig om du undrar något.

Ha det gott
Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar