onsdag 7 maj 2014

Tisdag den 6 maj

Vilken dag detta också blev.

7.30 kom jag till jobbet. Jag började skriva uppgiften till onsdagens engelsklektion och eftersom jag inte undervisar i engelska tar det lite tid att formulera mig. Det slutade med att jag hamnade i en diskussion med en arbetskamrat och dessvärre försvann tiden.

8.20 gick jag till ett möte och vi skulle arbeta med en uppgift i vår uppdragsutbildning. Vi läser en kurs på Örebro universitet som är upphandlad av Skolverket. Kursen heter Värdegrund och likabehandling i teori och praktik. Just nu ska vi skriva och lämna in en uppgift som handlar om nuläget och hur vi vill ta oss vidare. Detta tar tid då vi behöver diskutera och ta oss framåt. Vi höll på hela förmiddagen och vi fick ihop en början till en text. Dessutom en början till en plan.

9.50 gick jag ifrån en stund för att sätta igång min klass som jag hade då. De arbetade med uppgifter och jag gick emellan mina två rum. Tur var att de var bredvid varandra.

10.50 återgick jag till mitt möte och sedan höll vi på till lunch.

12.10-12.40 hade jag lunch. Jag passade på att äta i lugn och ro. Det är skönt ibland. Vi pratade dock rätt mycket om politik och årets val vid lunchen men det var bara trevligt.

12.45 gick jag till min lektion och eleverna jobbade med sitt nationella prov-förberedelser i svenska. Det var en lugn lektion.

13.50 var det en eftermiddagspaus och jag passade på att mejla och dela dokument med mina kurskollegor.

14.15 var det dags för historia och vi pratade propaganda och de fick jobba själva med vissa uppgifter och vi diskuterade några. När man skriver att elever inte kan jobba i skolan vet jag inte hur det går till. Det är nog ganska så svårt att tänka utifrån sig själv. Speciellt om man inte känner igen sin egen vardag.

15.30 var lektionen slut. Jag till mitt arbetsrum och jag jobbade länge idag. Det blev ända till 17 innan jag kom hem men nu är allt klart för onsdag och jag kan njuta av SETT utan att oroa mig.

Jag jobbade 7 timmar APF-tid och 3 timmar förtroendetid idag. Det betyder 10 timmar totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar