tisdag 19 november 2013

Uppgift 4 - samarbeta kring ett utvecklingsområde

Det var kanske inte den mest spännande rubrik jag skrivit i hela mitt liv :). Vad ska man samarbeta kring då? Det är rätt många som tänker sig flippa klassrummet och jag känner att det är ett område man kan samarbeta kring en hel del.

Jag hittade en intressant genomgång där begreppen flippa light, flippa medel och flippa hardcore förekommer. Jag känner att det är en ganska bra progression av kunskapen. I alla fall om man känner sig lika osäker som jag. Det kan man hitta här i alla fall.

Jag har faktiskt prövat på att flippa lite. Jag gjorde en förklaring av svenska 1 för mina elever. Det gick väl sådär.

Det är den här i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg och bra flip! Har du 7-dagars trial på videoscribe eller betalar du?

    SvaraRadera
  2. 7 dagars. Jag hann göra den här och en till. Sedan blev det lite fel :).

    SvaraRadera