måndag 11 november 2013

Det digitala skollyftet: om mig

Att presentera sig själv är aldrig lätt. Min handledare på lärarpraktiken för många år sedan sa alltid var dig själv. Ja, det ska man alltid vara, eller? Så, nu kör vi.

Hej, jag heter Camilla Andersson och är en lagom, trevlig och tjock medelålderstjej. Jag är en ganska nördig lärare. Jag valde mina favoritämnen att bli lärare i. Det är svenska, historia och senare religion. Jag arbetar på Kvinnerstaskolan i Örebro. Det är en gymnasieskola med två program. Det ena är naturbruksprogrammet och det andra är bygg- och anläggningsprogrammet. Här har jag undervisat i nästan 12 år och eftersom jag är ensam lärare i religion träffar jag alla elever i alla fall en gång under tre år. Vi har just lanserat en-till-en i Örebro och jag har fått en sprillans ny dator.

'

Den här bilden tog mina elever av mig på Livrustkammaren för många år sedan. Det gäller att passa på när man kan att synas i bild. Jag startade den här bloggen för att använda den i undervisningen men det föll på många saker. En av dem var min tid och den andra att mina elever var för blyga. Men nu tänkte jag sätta igång igen. Eftersom vi ska bli heldigitala i vår undervisning känns det som om jag skulle behöva lite inspiration och se vad som finns att göra där ute.


Jag arbetar också en del fackligt och tycker om hjälpa kollegor med deras problem i vardagen. Annars finns det en annan presentation av mig på den här bloggen om man vill hitta den. Så för att citera en kollega - bye for now.

1 kommentar:

  1. Hej Camilla! Kul att ni också har 1 till 1-satsning, ska bli spännande att följa dig!

    SvaraRadera