tisdag 12 november 2013

Det digitala skollyftet: mina mål

Vad ska man tänkas ha som mål? Det är inte lätt att formulera sina mål. Jag tänker att jag borde ha några.

Ett mål är att kunna använda fler och mer digitala verktyg i undervisningen.
Ett annat är att flippa undervisningen lite mer.
Ett tredje är att använda digitala verktyg för att bedöma.

Jag tror det räcker med tre. De är ganska stora i sig och jag tänker mig att de lätt kan expandera för att bli riktigt stora.

Det som är lite spännande är att det är så många som känner samma sak. Fast för ett par år sedan hade jag en lärarkandidat som ville använda OH. Kanske behövs skollyft på många nivåer även den digitala.

6 kommentarer:

  1. Man ska sikta mot stjärnorna!!! Ditt första mål hänger ju väl ihop med de två andra...Behärskar du verktygen blir dessa två lätta!!!

    Vad är det du vill Flippa och hur har du tänkt dig det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte flippa mina föreläsningar i religion, svenska och historia.

      Radera
  2. Jag vill också flippa lektioner i svenska :)

    SvaraRadera
  3. Vad intressant det lät att du lät eleverna flippa sina lektioner. Ska också prova det :)

    SvaraRadera
  4. Det var faktiskt kul så man kan alltid pröva.

    SvaraRadera